piątek, 11 kwietnia 2014

Ciasto bananowe



Mam smaka na banany! Zdecydowanie. Tragedia jest wtedy, gdy rano ich nie ma... Co wtedy zjeść? Od pewnego czasu przed wyjściem do pracy wypijam szybki i smaczny koktajl bananowy. Pewnie niebawem podzielę się przepisem na moją wersję tego napoju ;) Na fali mojej miłości do bananów postanowiłam zrobić ciasto bananowe. Przepis należy, do znanej Wam pewnie, Sophie Dahl. Szukałam czegoś sprawdzonego i smaczego, mogę Was zapewnić, że to ciasto takie właśnie jest :) Cudownie aromatyczne, pachnie bananami i wanilią. Dodatkowo wyszło mi takie troszeczkę wilgotne, a takie właśnie lubię. Przy kolejnym pieczeniu z całą pewnością dam mniej cukru. Poniżej oryginalny przepis. 


Potrzebujemy:
(przepis na formę o długości 30 cm)
  • 6 dojrzałych bananów
  • 220 g brązowego cukru
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 100 g miękkiego masła
  • 1,5 opakowania cukru wanilinowego
  • 250 g mąki
  • 1,5 łyżeczki sody
  • szczypta soli

Mąkę mieszamy z solą, sodą, odstawiamy.
Banany rozgniatamy widelcem, łączymy je z cukrem brązowym i wnilinowym oraz masłem. Dodajemy suche składniki i wszystko razem dokładnie miszamy.
Formę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą, wlać do niej ciasto. 
Piekarnik narzewamy do 180 st C., pieczemy około godzinę. 

Sprawdźcie sami! 

Iza :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...