niedziela, 19 sierpnia 2012

Tartaletki z kurkami

O kurka! To kurki! Krzyknęłam widząc w kuchni mojej babci rząd słoików wypełnionych po brzegi tymi cudownymi grzybami. Babcia doskonale wiedząc, że je uwielbiam, ku mojej radości, podrałowała mi kilka słoików. Odstawiłam je na półkę, poczekają na czasy, kiedy to nie będzie możliwe znalezienie ich w lesie, czy też o wiele łatwiejsze nabycie świeżych kurek na targach, ryneczkach, zieleniakach. Słoiki czekają ja tymczasem pobiegłam na ryneczek i nabyłam rozkosznie żółte kurki. Cały kilogram! Postanowiłam, że przygotuję małe tarty z kurkami w roli głównej. Świeży rozmaryn dodał im niezwykłego aromatu!
Z podanego przepisu możemy przygotować około 8 małych tart w foremkach o średnicy 10 cm.

Potrzebujemy:
  • 1 kg kurek
  • młoda cebula - 1, 2 sztuki 
  • serek mascarpone
  • śmietankę 12% - 250-300 ml
  • świeży rozmaryn
  • koperek
  • pietruszkę
  • sól, pieprz, ostrą papryczkę
  • 3 jajka
  • 250 g mąki pszennej lub krupczatki
  • 125 g masła
  • 50 ml wody
Ciasto:
Mąkę wysypujemy, siekamy z zimnym masłem, dodajemy żółtko, sól i wodę, wszystko razem energicznie zagniatamy. Ciasto owijamy folią spożywczą i na 30 min wstawiamy do lodówki. 

Farsz:
Kurki dokładnie oczyszczamy i myjemy. Wrzucamy je na patelnię i smażymy na maśle, kiedy już ich objętość się zmniejszy dodajemy pokrojoną w kosteczkę cebulkę. Całość smażymy i doprawiamy pieprzem, solą i papryką. Smak musi być wyrazisty, ale nie może przyćmić kurek. Pod koniec smażenia dosypujemy garść posiekanego koperku oraz pietruszki. 

Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na grubość około 3 mm, wycinamy z niego koła, którymi wykładamy wysmarowane masłem foremki. Ciasto wykładamy folią aluminiową, obciążamy je grochem i wstawiamy do piekarnika na 15-20 minut, pieczemy w temperaturze 180 stopni.

Podczas pieczenia możemy przygotować masę, którą zalejemy tarty. W tym celu roztrzepujemy dwa jajka, łączymy je z serkiem mascarpone i śmietanką, doprawiamy solą i pieprzem, wstawiamy do lodówki.

Podpieczone tary wypełniamy farszem, zalewamy masą serowo-jajeczną, posypujemy 1-3 gałązkami rozmarynu i zapiekamy przez około 15-20 minut.

Tarty smakują wyśmienicie z winem prosecco :) Smacznego! 







6 komentarzy:

  1. Mm, muszą smakować przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają wspaniale, super zdjęcia!, pozdrawiam A.:):*

    OdpowiedzUsuń
  3. I to jest to na co mam teraz ochotę! Wspaniałe!
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy! Bardzo nam miło!
      Zachęcamy do zrobienia :)

      Pozdrawiamy!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...